lørdag den 17. december 2011

Dyreholdsopgave- rødhals.

Har i et tidligere indlæg i dyreholdsopgaven nævnt at jeg har haft besøg af majsen i min have. Det er en fejl :)
Efter at have taget billeder af den lille fugl, må jeg konstatere at det er en rødhals (bedre kendt som rødkælk)- og IKKE en majse.
Billederne jeg har taget er lidt utydelige, men håber i kan skimte den røde hals, som er kendetegnet ved rødhalse hannen.

Der er en orange plet midt i billedet, ved bladene.


Igen midt i billedet, er der en lille orange plet... Og det er ikke appelsinen med foder i :)


På http://www.dofbasen.dk/ART/art.php?art=10990, er der en go beskrivelse af rødhalsen. Det er sjovt at se at der under levesteder er anvist, at der i en undersøgelse fra 1993- 1996 IKKE er forekommet rødhalse i Tønder og Møgeltønder området. ... Nu har jeg bevis på at der i 2011 også lever rødhalse i Møgeltønder :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar