tirsdag den 6. december 2011

Dyreholdsopgave- mine billeder af solsorten.

I den store busk, ved siden af vores teresse, sidder der tit et solsortepar.
Det lykkeds mig i dag at tage et par billeder af solsorte hannen.
Der er også en hun, men den flyver desværre hver gang jeg nærmere mig vinduet med mit kamera.
Det undre mig enlig at der er en hun, for i et af mine tidliger blog indlæg, skriver jeg ved info om solsorten, at solsorte hunnen flyver til bl.a. spanien, når det bliver vinter i Danmark??
.... Det må jeg ha´fundet ud af :)


Det er svært at se- men solsorte hannen, sidder midt i billedet på en gren.


Solsorten viser stor intresse for mit hjemmelavede fugle foder (fuglefrø og palmin, i en gammel bøtte smør).


I starten flyver den, med det samme mit kamera "blitser" :)


Men den kommer hurtig igen.
Hunnen er mere forsigtig- derfor ingen billeder af hende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar