mandag den 19. december 2011

Biotopen- opgave 4.Den 19.december 2011.

Kan se at nogle fra holdet, beskæftigere sig med skyerne.. Og så var det jeg tænkte på regnbuen- iden´ fik jeg sidste dag, da jeg så en regnbue :)

Desværre fik jeg ikke et billede af regnbuen.. Men vi ved jo også alle hvordan de ser ud -hvad jeg ikke vidste var at de mange flotte farver, skyldes solen der skinner mod regndråber, på den lyse himmel.

På DMI´hjemmeside,
er der under linket viden, en række spørgsmål. Spørgsmålene lyder bl.a.
"Hvor kommer regnbuens farver fra?"
"Hvorfor er der indimellem to regnbuer på himlen?"
"Hvorfor kan himlen udenfor en regnbue virke mørkere end indenfor?"

Svarerne er korte og præsise. Jeg tænker man sagtens kunne planlægge et pædagogisk forløb med børn i BH.klassen omkring regnbuen- og evt vejret generelt. Afslutningsvis kunne klassen komme på en rundvisning hos DMI (gratis for skole elever).  





Står man flere sammen og betragter en regnbue, vil hver især se sin egen helt private regnbue man flere sammen og betragter en regnbue, vil hver især se sin egen helt private regnbue

Ingen kommentarer:

Send en kommentar