mandag den 11. marts 2013

Fra jord til bord opgave- Fremstilling af mejeriprodukter.


Fremstilling af mejeriprodukter.  

Daim is. 

 Jeg vil prøve at lave mine egne små daim islagkager- med udgangspunkt i den originale daim islagkage opskrift.


 Jeg blander 2 ½ dl. flormelis, 1 tsk. bagepulver og 150 g. hakkede mandler i en skål. 
Pisker 4 æggehvide stive og blander forsigtigt det hele sammen.


Mine muffins forme sprayer jeg med olie og strør med mel. 

 Mandlerne hakkede jeg med en kniv- alternativ og det bedste ville være en foodprocessor, men i mangel på samme!!


Efter en tur i ovnen.
Trods olie og mel klistrede dejen til formen, jeg fisker forsigtigt kagerne op og puttede dem i de farvede forme istedet :)  


Pisker 4 pasteuriserede æggeblommer, og 3/4 sukker. 


Pisker 3 dl piskefløde.


Hakkede 4 daim og blandede forsigtigt det hele sammen.


Hælder isen oven på min kage bund og anbringer dem i små plastik skåle. 
Tanker er, at jeg ikke behøver tage en hel islagkage op af fryseren- hvis vi får uventet besøg. 
På denne måde behøver jeg ikke fryse fx en halv islagekage ned igen- efter gæsterne ikke har spist op. 
Nu kan jeg lave små potions anretninger.. :) 
 

Velbekomme...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar