tirsdag den 29. marts 2011

Biotopen- opgave 1. Den 15. marts 2011

Opgave.
Udvælg et naturområde (en biotop), hvor du har mulighed for at komme ofte. Gennem hele foråret og gerne forskellige tider af døgnet.

Præsentation af biotop.

Har gjort mig mange tanker om, hvilket naturområde, jeg skal vælge til mit biotop...
Jeg er vokset op på en gård, og har fra dag 1 altid holdt meget af, at være uden for.
Har jeg en dårlig dag, er det som medicin for mig at komme ud...
- Ud at løbe, gå, cykle, jage, klatre.. Ja hvad som helst...
Netop fordi jeg holder meget af naturen, er det svært for mig at vælge netop et yndlingssted- der er så mange
For mig er mange af stederne forbundet med dejlige minder... Første gang jeg skød en and... Da mig og vennerne badede nøgen- efter en (lidt for våd) tur i byen.. Det første træ jeg plantede.. Grøften jeg landede i efter min første cykeltur... Skovturen.. Fisketuren... Skituren... Falde turen- ja jeg kan blive ved...
Men altså... Beslutter mig for at vælge Møgeltønder slots park (skov).
Hvorfor nu det? Ja, den er fin... Jeg kan lide at være der, og løber næsten igennem den hver dag..

Parken er for alle.. Har dog mødt Joakim og Marie to gange- hvilket jeg synes er lidt sjov.. De ligner jo alle os andre?

Tilsidst lige nogle informationer om slottet..





Iagtagelse/ oplevelse. 

Tænke, tænke, tænke...
Elsker natur, elsker værksted.... Teknik øhh?
Hvorfor er det så svært?.... Ta´dig nu sammen Maja...
Begynd så... -og ja, det gør jeg så (bedre sent end aldrig).  

Nå... Står ved en skille vej- eller å.


Hvad skal jeg vælge?
Vidåen... Der hvor jeg deler en masse dejlige sommer dage sammen med mine venner og kæresten (der er bidt af en gal fisk)... Der er alt hvad mit hjerte begære... Og vel også mulighed for at finde dyr og planter... Hmmm

Føler der er højt til himlen.


Og mulighed for at kigge langt...


Og næsten ingen forstyrrelser... På nær min hund


Bare sidde der på bænken


Måske observere hr. Mulvarp?
Nej... Bliver for kedeligt- hr. Mulvarp kommer jo aldrig op af det hul frivillig...
Og hvorfor kalder vi det egentlig et hul?


Vælger en ny vej...



En vej, hvor der ikke ligger døde dyr.


Skeletter...


Eller lort


Vælger skoven- hmmm ja... Skoven
Skoven gør mig glad.
Jeg føler mig hel... Og ikke halv som træet


Får lyst til en gyngetur...


Hu´hej hvor det går... Over stok og sten


Blir lidt forelsket


Mister hovedet


Svømmer og jager som en and


Nej som ænder


Hvad er op og hvad er ned?


Hov... Nu bliver det mørkt


Det er som et helt eventyr


Må hellere komme hjem...
Godt jeg bor nabo til skoven...
Hej, hej skov, vi ses







Ingen kommentarer:

Send en kommentar