lørdag den 7. januar 2012

Dukkeopgave- pop up dukker.

Så skal jeg igang med mit dukke projekt.. :)

Var så heldig at få en af mine veninder, der også studerer, til at tage remedierne med til mig (havde ikke taget noget med hjem på sidste indkald)

Jeg købte en limpistol i jem og fix, havde stof tilovers fra mit sansetæppe projekt- og nu også to kegler, to hoveder og to pinde..

Så det var bare at gå i krig :)


Jeg lavede en model af keglen i pap.


Brugte en stofpen til at tegne op med.


Jeg syede lommer og knapper på bukserne.


Armene fyldte jeg ud med en smule vat.


Jeg hæklede et halstørklæde, syede en hat.
Brugte stoppenåle til øreringe og knapper i blusen....
Tegnede et ansigt
Og VUPTI..
Fru Sofie :)


Jeg er glad for fru Sofie.. Desværre kan hun ikke folde sig sammen og gemme sig nede i keglen.. Så overrsakelses momentet er desværre væk :(.................... Næste gang vil jeg bruge noget tyndere stof.





Og dermed igang igen :)
Denne gang ville jeg gerne lave en trold..


Jeg brugte som ved min første dukke en limpistol til at samle trolden..
Desværre gik det op for mig at det ikke var stoffet der var for tyk- nej det var limen fra limpistolen der stivnede, så det igen var umuligt for min trold at gemme sig i keglen..


Trods det... Er jeg også tilfreds med min trold, han har fået en hale og holder sig for munden....
... Måske har han en hemlighed fra skoven han gerne vil dele med børnene... Hvis altså han må få fru Sofie :)


Evaluering.
Det er første gang jeg laver pop- up dukker.. Lige som det er en af de første gange jeg bruger en limpistol.. Hvis jeg kunne gentage projekt pop- up dukke ville jeg ønske jeg havde syet på symaskine istedet for at bruge en limpistol....... Men ellers et spændende projekt.. Jeg kunne især godt tænke mig at trolden og fru Sofie blev prøvet af på nogle børn... Vi må se :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar